جاذبه های گردشگری پر طرفدار اصفهان
نوشته شده توسط : triptravel

 

اصفهان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با تعداد بناهای باشکوه و زیبا برای بازدید است. بناهای تاریخی ، پل ها ، مساجد و بازارهای بی شمار سنتی دلایلی است که این شهر را باید برای بازدید در نظر داشته باشید. از آنجا که آثار تاریخی زیادی برای بازدید در این شهر وجود دارد و با توجه به زمان محدودی که مردم هنگام سفر به ایران می گذرانند، ما در این مقاله به معرفی 10 مکان برتر برای بازدید در اصفهان می پردازیم. علاوه بر میراث فرهنگی غنی این شهر ، غذاهای اصفهان از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانید برخی از بهترین شیرینی ها و غذاهای موجود در شهر را امتحان کنید. به عنوان مثال خورش ماست و بریانی غذای محلی این شهر هستند که بندرت در سایر شهرها یافت می شود. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

سی و سه پل

 

نام اصلی این پل ، پل الله وردی خان بود ، با این حال ، این بنا به عنوان "سی و سه پل" شناخته شده تر است که بزرگترین پل روی رودخانه زاینده رود است. این پل تقریباً چهارصد سال پیش در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. این پل یکی از مشهورترین نمونه های معماری در زمان سلسله صفوی است و به این دلیل ساخته شده است  که هم یک پل و هم یک سد باشد. دلیل دیگر ساخت این پل اتصال محله عمارت نخبگان از یک طرف به محله ارمنی های جلفا بود.

 

 

 

موزه موسیقی اصفهان

 

جدیدترین مکان در این لیست که تنها چند سال از عمر  آن میگذرد و به تازگی در اصفهان افتتاح شده است موزه موسیقی این شهر است و در محله معروف به ارمنی ها در جلفا قرار دارد. مجموعه ای عالی که بیش از 300 ساز سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ، اجرای موسیقی زنده فولکلور را در این موزه خواهید شنید. پس از بازدید از این موزه و گوش دادن به موسیقی دلنواز در آنجا ، کاملا تحت تاثیر فرهنگ غنی ایرانی قرار خواهید گرفت. بنابراین توصیه ما به شما این است که بازدید از این مکان را در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 

 

کلیسا جامع وانک

 

وانک به معنای "صومعه" در زبان ارمنی است و این کلیسای جامع به نام وانک و برای مردم ارمنی ساخته شده است که به دلیل جنگ عثمانی از سال 1603 تا 1618 توسط شاه عباس اول در این منطقه اسکان داده شده اند. کلیسای جامع منجی ، معروف به کلیسای جامع وانک ، در منطقه جدید جلفا واقع شده و در سال 1606 ساخته شده است. نقاشی ظریف آبی و طلایی گنبد مرکزی داستان کتاب مقدس از خلقت جهان و اخراج انسان از بهشت را به تصویر می کشد. سقف بالاتر از ورودی با نقوش گل های ظریف و به سبک مینیاتور فارسی رنگ شده است.

 

 

 

چهل ستون

 

کاخ چهل ستون یکی از نه باغی است که با عنوان باغ ایرانی شناخته می شود و همگی به عنوان یک مجموعه به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند. هدف اصلی از ساخت این باغ استفاده از آن به عنوان یک عمارت سلطنتی بود که در اواخر قرن شانزدهم توسط شاه عباس دوم ساخته شد. یک عمارت در انتهای باغ با 20 ستون وجود دارد که جلوی ساختمان حوضچه ای زیبا دارد.به گفته برخی افراد علت نامگذاری این بنا به دلیل بازتاب ستون ها در آب است که بیست ستون را در آب منعکس میکند ، ولی این قضیه صحت ندارد. چرا که هیچ زمان تمامی ستون ها در آب بازتاب نخواهد داشت. برخی نیز عنوان میکنند که علت نامگذاری این مکان به چهل ستون به دلیل اهمیت نماد چهل و پیشینه تاریخی این عدد در تاریخ کهن ایران است. در داخل این عمارت یک تالار بزرگ شیشه ای وجود دارد که با نقاشی های دیواری ، مینیاتور و سرامیک تزئین شده است. این دو نقاشی میانی نشان دهنده نبردهای بزرگ دوره صفویه از جمله ارتش شاه اسماعیل با ازبک ها است و شاه عباس دوم از نادر خان  شاه ترکستان با نوازندگان استقبال می کند. نقاشی شاه عباس اول در دیوار روبروی درب ، از راست به چپ ، یک ضیافت را نشان میدهد و نقاشی دیگر شاه اسماعیل را نشان میدهد که با ارتش سلطان سلیم می جنگد.

 

 

 

عمارت هشت بهشت

 

بنای هشت بهشت در قلب یک باغ زیبا به نام باغ بلبل واقع شده است. این کاخ با بنای هشت ضلعی ساخته شده است که در هر اتاق این طرح تکرار می شود. این بنا در دهه 1660 به دستور شاه سلیمان صفوی ساخته شد. این کاخ در گذشته با سبک های جدید و چشم نواز گچ بری ، شیشه های رنگی و آینه کاری تزئین شده بود و در قرن 19 توسط فتحعلی شاه قاجار بازسازی شد تا برای فرزند فتحعلی شاه به عنوان کاخ مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

منار جنبان

 

منار جانبان که در زمان سلسله ایلخانیان ساخته شده ، در زمان پادشاه اولجایتو به عنوان مقبره برای "عمو عبدالله" مورد استفاده قرار گرفته است که عارف و زاهد دوره ایلخانان بوده است . طبق مطالعات باستان شناسی اعتقاد بر این است که مناره‌ها بعدا توسط دانشمندان صفوی به مقبره اضافه شدند. این مناره ها دارای ساختار منحصر به فردی هستند زمانی که یکی از مناره ها را تکان دهید، مناره دیگر نیز خواهد لرزید.

 

 

 

آتشگاه

 

تاریخ آتشکده اصفهان به دوره ساسانیان برمی گردد. این مجموعه باستانی روی تپه ای در بخش غربی شهر اصفهان واقع شده است. این تپه که حدود 210 متر از دشت اطراف آن ارتفاع دارد. این مکان پیش از این به نام ماراس یا مارابین که از روستایی در همان نزدیکی است، نامگذاری شده بود.

 

 

 

میدان نقش جهان

 

میدان با شکوه نقش جهان در قلب شهر اصفهان واقع شده است. این مجموعه به همراه یک بازار ، یک کاخ و دو مسجد به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال 1979 ثبت شده اند. در حوالی میدان یک بازار دو طبقه قرار دارد که بزرگترین بازار سنتی کشور است. همچنین در اطراف میدان چند بنای تاریخی وجود دارد ، کاخ عالی قاپو در ضلع غربی ، مسجد شیخ لطف الله در شرق ، مسجد شاه در ضلع جنوبی و دروازه کیساریا در ضلع شمالی میدان وجود دارد. در حالی که در اطراف این میدان چندین دروازه وجود دارد ، دروازه کیساریا به عنوان ورودی اصلی با نمای عالی از میدان و تمام ساختمانهای اطراف آن مشخص است. کاخ عالی قاپو که با چهل و هشت متر ارتفاع و شش طبقه ساخته شده است و در این بنا یک پله مارپیچ  وجود دارد تا به قسمتهای بالایی دسترسی پیدا کنید. یک تالار موسیقی با طاقچه های عمیق در دیوارها در طبقه ششم نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

مسجد شیخ لطف الله

 

مسجد شیخ لطف الله شاهکار معماری ایرانی است که در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. ساخت این مسجد حدود دو دهه به طول انجامید و در سال 1619 به پایان رسید. این مسجد بنا به دستور شاه عباس اول ساخته شده است تا به عنوان یک مسجد خصوصی برای خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، بر خلاف همه مساجد ، هیچ مناره ای ندارد. مسجد شاه که با نامهای مختلفی همچون مسجد جدید عباسی ، مسجد سلطنتی یا مسجد امام نیز شناخته می شود ، حدود 200 سال پیش در زمان سلسله صفویه ، به دستور شاه عباس اول ساخته شده است.

 

 

 

مسجد جامع اصفهان

اکثر گردشگران خارجی که از اصفهان بازدید می کنند ، معتقدند که در آنجا مکانی زیباتر از مسجد جامع اصفهان ندیده اند و سفر به اصفهان بدون بازدید از این مکان برای آنها تکمیل نمی شود. مسجد جامع اصفهان تأثیر شگرفی در معماری مساجد ایران و آسیای میانه داشته است. بنای اصلی که اکنون به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گیرد ، نتیجه ساخت و ساز مداوم ، بازسازی و نوسازی در طول قرن ها از قرن هشتم (به ویژه 771) تا اواخر قرن بیستم است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد ایوان های آن است که دارای فضای باز با منظره آسمان است. این مسجد دارای چهار ایوان است که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند که بزرگترین آن در جهت قبله مسلمانان مکه واقع شده است.

 

 

 

 

 

پل خواجو

 

 

 

هفت پل تاریخی در اصفهان وجود دارد. یکی از مشهورترین و محبوب ترین آنها ، پل خواجو است. این پل در سال 1650 بنا به دستور شاه عباس دوم پادشاه سلسله صفوی ساخته شده است. این پل با دو هدف ، به عنوان یک پل و یک راه مواصلاتی برای اتصال محله خواجو در ضلع شمالی شهر با محله زرتشتیان بر روی زاینده رود ساخته شده است. این پل همچنین یک کارکرد دیگر دارد که می توانست محلی برای جلسات عمومی شاه با مردم عادی باشد. در این پل 23 طاق وجود دارد که طول 133 متر و عرض 12 متر دارد.که در اصل با کاشی کاری و نقاشی تزئین شده است. مقبره پاپ آرتور و همسرش فیلیس آکرمان در همان نزدیکی قرار دارند.

 

 

 

جاذبه های گردشگری پر طرفدار اصفهان

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: